OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY
„Z KULTURĄ MI DO TWARZY”
Projekt zgodny z Podstawą Programową oraz z piątym kierunkiem polityki oświatowej na rok szkolny 2020/2021:
Wychowanie do wartości i respektowanie norm społecznych.
Realizacja projektu w grupie IV „Misie” trwała od 03.09.2020r. do 25.03.2021r.
Cele projektu:
- Wprowadzanie dzieci w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi dziecka (rodzina, przyjaciele);
- Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;
- Formowanie u dzieci poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób. Ukierunkowanie dziecka ku wartościom.
Cele szczegółowe:
- Promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno;
- Rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką;
- Współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym;
- Wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm;
- Kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych;
- Kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku;
- Zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie.
Projekt był podzielony na trzy moduły:
I – W krainie muz ( z 18 proponowanych zadań należy spełnić 8)
II – Piękno regionu (z 12 proponowanych zadań należy spełnić 6)
III – Kocham, lubię, szanuję (z 14 proponowanych zadań należy spełnić 6 zadań)
Dzieci z grupy „Misie “ zakończyły przygodę z Ogólnopolskim Projektem Edukacyjnym –„ Z kulturą mi do twarzy”. Poprzez realizację wybranych 20 zadań tematycznych nasze przedszkolaki poszerzały wiedzę o otaczającym świecie oraz doskonaliły różnego rodzaju umiejętności. Działania w ramach projektu pozwoliły na tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dzieci, prowadzących do poznania wartości i norm społecznych. Przyczyniły się również do kształtowania u dzieci empatii i szacunku wobec osób starszych, rozwijania poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką. Ponadto wpłynęły pozytywnie na kształtowanie poczucia przynależności do kraju, oraz naszej „małej ojczyzny”, a także wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm.
Relacje z wykonanych zadań zamieszczane były na bieżąco na prywatnej grupie projektowej na Facebooku. Podsumowaniem projektu było opracowanie sprawozdania z realizacji podejmowanych działań oraz przesłanie na adres organizatorów.
Zapraszamy do galerii zdjęć na fotorelację z realizacji projektu.