Głównym celem programu zajęć rozrywki ruchowej „Przedszkole i Piłka” jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu, kulturze fizycznej teraz i w przyszłości, ale także przy uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma pracy jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do regularnej aktywności fizycznej i działania w grupie.
Autorska fabularyzacja zajęć z uwzględnieniem przewodniej roli maskotki Przedszkoliada.pl – Kangura w zabawach, sprawiają, że program zajęć „Przedszkole i piłka” wyróżnia się jako program rozrywki ruchowej. Korzystając z szerokiego wachlarza form i treści dąży się do osiągnięcia celu nadrzędnego, jakim jest ukształtowana potrzeba podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci. Dzięki temu możliwy jest rozwój konkretnych umiejętności z zakresu kultury fizycznej i sportu, w tym, gier zespołowych realizowanych w ramach programu. Takie celowe działania sprzyjają zarówno wyposażeniu przedszkolaka w potrzebne umiejętności i służą ogólnemu rozwojowi zdolności motorycznych. W efekcie dzieci mają samoświadomość celowości zabaw i ćwiczeń i wszechstronnie się rozwijają.
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych instruktorów.
CELEM PROWADZONYCH ZAJĘĆ JEST:
- polepszenie ogólnego stanu zdrowia,
- uświadomienie korzyści wynikających z aktywności fizycznej,
- zapewnienie harmonijnego rozwoju fizycznego dziecka,
- przygotowanie mentalne do współpracy w grupie,
- popularyzacja aktywności fizycznej u przedszkolaków poprzez zabawę i ćwiczenia.
- zabawa w sport – prezentacja i nauka sportów z misji Przedszkoliada.pl
UCZESTNIK PROGRAMU:
- wie, jaki wpływ na jego organizm ma ruch,
- wie, ile czasu potrzeba, by stać się sprawnym,
- potrafi sprawić, aby ćwiczenia stały się nawykiem,
- zna różnego rodzaju ćwiczenia z piłkami,
- zna różne formy gier i zabaw grupowych,
- zna zasady higienicznego postępowania w odniesieniu do otoczenia,
- wie jak bezpiecznie zachować się w czasie zajęć ruchowych,
- rozumie, na czym polega dobre komunikowanie się i współpraca z innymi,
- rozróżnia piłki względem dyscypliny sportu z zakresu dyscyplin składających się na program zajęć,
- umie odliczać po angielsku do rozpoczęcia ćwiczenia.