MAŁA FABRYKA EKSPERYMENTÓW
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY
Pozwólmy dzieciom doświadczać, eksperymentować, dowiadywać się i porównywać, szukać i drążyć w głębinach wiedzy, wyruszać w podróże odkrywcze -
czasami trudne, ale jakże bogate i fascynujące. - C. Freineta
W roku szkolnym 2021/2022 dzieci z grupy Jagódki brały udział oraz zrealizowały projekt „Mała Fabryka Eksperymentów”
Organizatorem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Mała Fabryka Eksperymentów” jest Integracyjne Przedszkole Samorządowe nr 3 w Bełchatowie.
Autor i koordynator projektu:
autor - Monika Krasowska
koordynator – Milena Kossakowska
Dobór treści w projekcie „Mała Fabryka Eksperymentów” odpowiada założeniom Podstawy programowej oraz świetnie wpisuje się w 5 kierunek polityki oświatowej MEiN na rok szkolny 2021/2022 - Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
CELE PROJEKTU:
• Kształtowanie u dzieci aktywnej świadomości przyrodniczej i poglądu na świat.
• Kształtowanie postaw proekologicznych w różnych sytuacjach.
• Rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych.
• Stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem.
• Kształtowanie logicznego myślenia poprzez łączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną.
• Poznanie zjawisk przyrodniczo – fizycznych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń.
• Rozwijanie ciekawości poznawczej i skłonności do stawiania pytań wynikających z patrzenia na zjawiska mające miejsce w najbliższym środowisku.
• Rozbudzanie i rozwijanie u dzieci pasji poznawania świata i okrywania rządzących nim reguł, poprzez doświadczenia, eksperymenty, pokazy, prowadzenie bezpośrednich obserwacji.
• Wzbogacenie słownika dziecięcego o nowe pojęcia.
• Budowanie więzi społecznych na płaszczyźnie grupy i przedszkola/szkoły, przedszkola/szkoły i rodziny. • Kształtowanie umiejętności przestrzegania zasad współdziałania przy pracy.
• Podniesienie jakości pracy przedszkola w zakresie stosowania nowoczesnych metod zabawowych, twórczych z elementami doświadczania, obserwowania czy eksperymentowania.
• Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych przez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności