Projekt "BEHAÇE SOKAK OYUNLARI"
O projekcie
Technologia zmieniła warunki życia i pracy, a także sposób zabawy dzieci. Zamiast dzieci, które kiedyś biegały i skakały po ulicach, teraz widzimy dzieci siedzące godzinami w swoich domach przy komputerze lub z tabletami w rękach, grające w gry bez marnowania siły fizycznej. Pedagodzy nieustannie mówią o pozytywnym wpływie gier ulicznych, określanych jako „tradycyjne”, na edukację i osobowość dzieci.
Celem projektu jest:
- Poprawa możliwości zabawy dzieci w ich środowisku domowym.
- Odkrywanie starych gier, które są częścią naszej kultury i wkrótce zostaną zapomniane.
- Ratowanie dzieci przed zabawami technologicznymi.
Spodziewane rezultaty:
- Zabawa jest najskuteczniejszą metodą zdobywania przez dziecko nawyków osobistych i społecznych, takich jak wiara w siebie, samokontrola, szybkie podejmowanie decyzji, współpraca, dokładność i dyscyplina.
- Przyjmując role różnych zawodów w grze, dziecko może nauczyć się niezbędnych reguł tej roli.
- Podczas zabawy dzieci mogą rozwijać komunikację z innymi ludźmi, obserwację, współpracę i poczucie współdziałania.
- Poprzez zabawę dzieci uczą się niewerbalnych reguł społecznych, takich jak: dziękuję, dzień dobry, dobranoc lub czekanie na swoją kolej, słuchanie kogoś mówiącego, przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, rozmowa przez telefon.
- Poprzez zabawę dziecko może nauczyć się pojęć moralnych, takich jak dobro-zło, pięknie-brzydko. Ponadto umiejętność uczenia się zasad społecznych, takich jak szacunek dla innych, ochrona innych i ich praw, przyjmowanie powierzonych obowiązków, zaufanie sobie i innym, umiejętność podejmowania decyzji i wdrażania ich w dowolnej sprawie oraz zapewniania współpracy.
W czasie działań, dzieci z grupy „ Misie” wykazały się olbrzymią kreatywnością, samodzielnie wymyśliły zabawę w budowanie domku dla jeża i zbieranie jesiennych skarbów. Jednogłośnie stwierdziły, że gra w klasy to najlepszy pomysł na zabawę w ogrodzie! Poznały również nową zabawę prowadzoną w języku angielskim "What's the time Mr.Wolf?", dzięki której mogły poćwiczyć wymowę w języku angielskim. Oczywiście nie zabrakło zabawy w berka i rysowania kredą na chodniku.
Nasze przedszkolaki fantastycznie zrealizowały ten projekt bawiąc się świetnie bez komputerów czy smartfonów lecz na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym. Ich radość możemy zaobserwować na fotorelacji umieszczonej w poniższej galerii.