GODZINY REALIZACJI ZAJĘĆ
|
RODZAJ ZAJĘĆ
|
530- 800
|
Schodzenie się dzieci:
- czynności opiekuńcze,
- zabawy swobodne,
- tworzenie okazji do wymiany informacji,
- rozmowy indywidualne z dziećmi,
- zabawy ruchowe,
- praca indywidualna.
|
800-845
|
Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- zabawy integracyjne,
- ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.
- zabawy ruchowe, kołowe i ze śpiewem,
- zabawy konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową,
- rysowanie,
- ćwiczenia poranne.
|
845-900
|
Przygotowanie do śniadania:
- zabiegi higieniczne,
- czynności samoobsługowe,
- pełnienie dyżurów w starszych grupach.
|
900-930
|
Śniadanie:
- wpajanie zasad dobrego wychowania
- wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
|
930-1145
|
Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:
- zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego,
- zabawy tematyczne,
- przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery,
- obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze,
- tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych,
- wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą,
- gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.
|
1145–1200
|
Przygotowanie do obiadu:
- czynności samoobsługowe,
- zabiegi higieniczne.
|
1200-1230
|
Obiad:
- samodzielne spożywanie posiłków,
- wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych,
- praca dyżurnych.
|
1230-1345
|
Odpoczynek po obiedzie:
- zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie,
- leżakowanie w grupie 3-latków
- czynności opiekuńcze, zabawy dowolne,
- organizowanie zajęć dodatkowych, słuchanie bajek,
- tworzenie warunków do aktywności ruchowej,
- praca indywidualna,
- zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne.
|
1345–1400
|
Przygotowanie do podwieczorku:
- czynności samoobsługowe,
- zabiegi higieniczne.
|
1400-1420
|
Podwieczorek:
- wpajanie zasad dobrego wychowania,
- wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
|
1420-1630
|
Rozchodzenie się dzieci:
- zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie,
- tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
- prace porządkowe, rozmowy indywidualne,
- praca indywidualna, wspomagająca rozwój dzieci.
|